Stress – Ångest – Döden – Familj

Jag borde verkligen sova nu men likt förbannat ligger jag här och stirrar. 
Det har gått en tid sedan jag gjorde en post så känner att det lika gärna kan göras nu när jag inte får sova. 
Till att börja med så är jag otroligt stressad och nervös. Mitt liv tycks vara i spinn och jag bryter långsamt ihop. Det är inte hälsosamt att må såhär men nu har jag varit sjukskriven i nästan 2 år och 8 månader. Och det verkar inte riktigt finnas ett slut på detta. Så vad ska jag göra? Jag ligger och grubblar och ångesten äter upp mig. 
Jag har haft en hel del panikångestattacker de senaste veckorna. Åkte på ‘semester’ under 10 dagar och känner mig fortf som ett vrak. För nog hade vi det trevligt men inget kan göras till 100% längre. Känner mig begränsad både fysiskt och psykiskt. Så till den grad att tankarna om döden maler på…
Ibland önskar jag att jag var död. Varför leva när det inte finns någon riktig mening med att existera? Visst, jag har en fantastiskt fin pojke i mitt liv, några få men väldigt bra vänner, ett nystartat företag – men spelar det egentligen någon roll? Tror inte det. 
Vi har börjat prata om att bilda familj. Det är väldigt tidigt men oftast känner jag bara ett wow inombords när jag ser honom, hans sätt att vara och vilken bra förälder han kommer att bli. Men är det verkligen rätt att vara egoistisk och tro att ett barn ska ge mig ro i själen? Ge oss ro? Vill jag riskera att ge ännu en människa risk för att bli lika sjuk? Så svårt! Men när jag ser honom så värker det till i hjärtat av någon form av, eh, saknad? Märkligt. 
Nåväl. Snart är kl 04:30 och jag ska upp och hoppa om 2h. Tvättid. 10+ maskiner. Hurra. Det negativa med att ha varit på semester… 

Kommentera

